Przyspieszenie budowy dróg rowerowych i budowa nowej kładki nad Brdą
Do 21 maja trwa głosowanie, w którym mieszkańcy wskazują kolejność realizacji zadań finansowanych z budżetu miasta w kolejnych latach. Można zagłosować między innymi na zwiększenie puli wydatków na budowę infrastruktury rowerowej. W czwartek (1 kwietnia) o godzinie 16 zapraszamy na kolejne spotkanie on-line poświęcone właśnie rozbudowie infrastruktury dla rowerzystów. Inwestycje typujemy na www.bydgoszcz.pl/wybieraMY.
Co roku w Bydgoszczy przybywa kilka kilometrów dróg rowerowych. W ramach prowadzonych aktualnie inwestycji oraz ogłoszonych przetargów w Bydgoszczy powstaje infrastruktura o długości około 9 kilometrów. Dodatkowe zadania będą prowadzone również w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski.
Konsultacje wynikają z ograniczenia środków dla samorządów. Spowodowane jest niekorzystnymi zmianami w prawie krajowym oraz dodatkowymi wydatkami związanymi z sytuację epidemiczną. Oznacza to zmiany w wieloletnich programach inwestycyjnym wszystkich dużych miast, także Bydgoszczy.
Spójna sieć rowerowych dróg
W ocenie Zespołu ds. Polityki Rowerowej nadal priorytetem jest poprawa spójności sieci dróg rowerowych w Bydgoszczy. Stąd przygotowane zostały wstępne plany lub koncepcje nowych tras. Wśród nich są między innymi drogi rowerowe:
wzdłuż ciągu ulic Krasińskiego – Markwarta – Sieńki- Moniuszki – Skłodowskiej – Łęczycka
wzdłuż ul. Fordońskiej (od Kaplicznej do Magazynowej) wraz z budową kładki nad linią kolejową przy Sochaczewskiej
wzdłuż ul. Wojska Polskiego (Baczyńskiego – Szarych Szeregów),
wzdłuż ul. J. Sułkowskiego (Kamienna – Modrzewiowa)
wzdłuż ul. Glinki (Dąbrowa – BPPT)
wzdłuż ciągu ulic ul. Kielecka-Chemiczna
wzdłuż ciągu ulic Sudecka i Wyzwolenia
wzdłuż ul. Powstańców Warszawy
wzdłuż północnej części ul. Kolbego
Wszystkie nowe trasy będą projektowane i realizowane w oparciu o nowoczesne standardy wypracowane ze środowiskiem rowerzystów. Oznaczają one miedzy innymi bitumiczne nawierzchnie oraz tam gdzie to możliwe rozdzielenie ruchu rowerowego i pieszego. Szacowany koszt realizacji tych zadań to około 40 mln złotych. Realizacja jest uzależniona od zwiększenia puli wydatków na budowę infrastruktury rowerowej (zakładającej coroczny wzrost wydatków w stosunku do zaplanowanej rocznej kwoty w wieloletniej prognozie finansowej na drogi rowerowe budowane w ramach trwających inwestycji).
Nowa kładka nad Brdą
Jako zadanie priorytetowe można też wskazać budowę nowej kładki pieszo-rowerowej nad Brdą pomiędzy pętlą Babia Wieś i dworcem PKS. Zaprojektowany w latach 2008-10 most Uniwersytecki nie posiada chodników i drogi rowerowej. Utrudnia to komunikację na osi łączącej północne i południowe osiedla Bydgoszczy. Dlatego w poprzednich latach na zlecenie ZDMIKP powstały koncepcje nowej kładki pieszo-rowerowej zlokalizowanej obok mostu drogowego. W ocenie ekspertów najbardziej zasadne byłoby wybudowanie nowej konstrukcji po zachodniej stronie istniejącego mostu. Oprócz funkcji komunikacyjnej pełniłaby też rolę atrakcyjnego punktu widokowego na Stare Miasto. Trasa spięłaby istniejące ścieżki rowerowe zbudowane wzdłuż Trasy Uniwersyteckiej, ul. Ogińskiego oraz planowaną drogę rowerową wzdłuż bulwaru nad Brdą. Szacowany koszt nowej konstrukcji to kilkanaście milionów złotych.
Zapraszamy na spotkanie on-line
W czwartek 1 kwietnia o godz. 16.00 odbędzie się spotkanie konsultacyjne online na naszym miejskim Facebooku. Plany miasta związane z infrastrukturą rowerową oraz wypracowane standardy budowy dróg rowerowych przedstawiać będą zastępca prezydenta Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz oraz Sebastian Nowak z Bydgoskiej Masy Krytycznej.
Zapraszamy do wysyłania pytań w temacie na adres: konsultacje@um.bydgoszcz.pl.
Spotkanie on-line na: www.facebook.pl/bydgoszczpl, 1.04 (czwartek), godz. 16.00
Weź udział w konsultacjach
Ograniczenie środków dla samorządów przez rząd oraz dodatkowe wydatki związane z sytuacją epidemiczną oznaczają dużo zmian w wieloletnim programie inwestycyjnym wszystkich dużych miast, również Bydgoszczy. Chcemy wspólnie z mieszkańcami zdecydować, które zadania są najpilniejsze.
Konsultacje trwają od 22 marca do 21 maja br. Mają zasięg ogólnomiejski, są skierowane do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy. Swoje opinie mieszkańcy mogą wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/wybieraMY. Mieszkańcy mogą wybrać maksymalnie 3 inwestycje, mają też możliwość zgłaszania osobnych uwag dotyczących kolejności realizacji miejskich inwestycji. Wypełnioną kartę konsultacyjną będzie można również przekazać do Urzędu Miasta Bydgoszczy (ul. Jezuicka 1, 85-102 Bydgoszcz)
Lista wszystkich inwestycji TUTAJ.
Przyspieszenie budowy dróg rowerowych i budowa nowej kładki nad Brdą
Reviewed by Miasto Bydgoszcz
on
marca 31, 2021
Rating: