Ulice osiedlowe – dziękujemy za udział w spotkaniu
Trwają konsultacje społeczne dotyczące koncepcji budowy trzech ulic: Kudowskiej i Krynickiej w Opławcu i Przyłubskiej w Łęgnowie-Wsi. Na uwagi mieszkańców czekamy do 31 lipca na stronie www.bydgoszcz.pl/ulice.
We wtorek, 20 lipca, odbyło się spotkanie konsultacyjne dotyczące wspomnianych ulic. Podczas spotkania omówiona została wstępna dokumentacja przygotowana przez projektantów. Zależy nam, by nowa infrastruktura jak najlepiej spełniała oczekiwania mieszkańców, dlatego czekamy na Państwa uwagi. Zaakceptowane wnioski zostaną uwzględnione w dokumentacji projektowej. Więcej informacji o ulicach, w tym plany sytuacyjne, można znaleźć TUTAJ.
Podczas spotkania na pytania mieszkańców odpowiadał Pan Marek Stanek - naczelnik Wydziału Przygotowania Inwestycji ZDMiKP.
Czy linia wykupu z planu sytuacyjnego dotyczącego działki 29/3 oznacza, że miasto ma zamiar faktycznie zmniejszyć moją (jako właściciela) nieruchomość? Na planie nie ma tam adnotacji "ogrodzenie z bramą do przesunięcia" tymczasem ono się tam znajduje (murowane z bloczków, panele, brama przesuwna + nasadzenia). Proszę o informację czy mam powody do martwienia się o nienaruszenie aktualnego stanu.
Pytanie dotyczy ulicy Przyłubskiej. Faktycznie na planie pokazana jest linia rozgraniczająca znajdująca się wewnątrz posesji prywatnej. Będziemy jeszcze bardzo dokładnie analizować, czy ten wykup jest niezbędny. Sprawdzimy na przykład przejezdność pojazdów takich jak śmierciarka czy straż pożarna. Jeśli uda nam się wprowadzić szerokość jezdni zmniejszoną do 3,5 metra nie naruszając posesji, to chcielibyśmy zrezygnować z wykupów nie tylko posesji wspomnianej w pytaniu, ale także innych. Będziemy analizować propozycje projektantów, by ograniczyć wykupy do niezbędnego minimum.
Jako właściciel nieruchomości przy ul. Krynickiej 8 w związku z planowaną inwestycją przebudowy ul. Krynickiej w Bydgoszczy wnioskuję o wykonanie miejsc postojowych na ww. ulicy. Proponuje się dwie zatoki postojowe: Zatoka pomiędzy skrzyżowaniem Krynicka-Sanatoryjna a Krynicka-Letniskowa, zatoka pomiędzy skrzyżowaniem Krynicka-Letniskowa a Krynicka-Opławiec.
Ulica Krynicka nie ma najszerszego pasa drogowego, dlatego jeśli mielibyśmy projektować tam zatoki postojowe zgodne z rozporządzeniem, okazałoby się, że możemy zaprojektować ich bardzo mało. Mamy inną propozycję:pobocze tej ulicy zostanie wykonane w technologii geokraty z obsiewem trawą, w celu pozostawienia zieleni na ulicy. Będzie to nawierzchnia dostosowana do postoju pojazdów, który będzie dobywał się zgodnie z zasadami Prawa o ruchu drogowym. Tam, gdzie nie będzie się utrudniać poruszania się pojazdów, będzie możliwe parkowanie. To rozwiązanie służące temu, by mieszkańcy mieli jak najwięcej miejsc do parkowania.
Proszę o przeprowadzenie utwardzenia płytami ażurowymi pozostałej części ulicy Przyłubskiej wraz z sięgaczem w kierunku zachodnim. Na wspomnianym nieutwardzonym fragmencie pojawiają się ogromne dziury, wyboje, które uniemożliwiają odpowiednie użytkowanie drogi. Niszczymy zawieszenia aut, nie można przejechać rowerem bez uszczerbku, ciężko poruszać się pieszo zarówno po deszczu jak i w czasie dni bezdeszczowych. Dość często dzwonimy do Zarządu Dróg z prośbą o wyrównanie dziur, które czasami mają nawet po 20 cm głębokości. Po stronie już z płytami ażurowymi na Przyłubskiej zlokalizowanych są 23 domy, po stronie gdzie płyt jeszcze nie ma - jest domów 32. Zwracam się zatem z wnioskiem , aby te płyty się pojawiły w jak najszybszym czasie.
Cały zakres obejmujący pas drogowy ul. Przyłubskiej zawarty jest w koncepcji i będzie wykonany w formule projektuj i buduj - do realizacji inwestycji wystarczy zgłoszenie robót budowlanych, a takie rozwiązanie zdecydowanie przyspieszy cała inwestycję i być może na początku przyszłego roku będzie już zakończona.
Uwagi dotyczą wjazdu na posesje ul. Kudowska 5 Pod podanym adresem miesici się Serwis "ProJet " łodzi motorowych i skuterów wodnych. W obecnej chwili wjazd na posesje z przyczepą (łodzią motorową) jest możliwy, po przebudowie jezdni wjazd nie będzie możliwy.
Zjazd jest uwzględniony w miejscu, w którym jest brama, a szerokość jezdni jest równa 5 metrów - zgodnie z normatywem, więc nie mamy możliwości zwiększenia tych parametrów. Naprzeciwko bramy znajduje się drzewo i jezdnia będzie doprowadzona do samego drzewa, więc inwestycja nie powinna zmienić warunków istniejących. Aczkolwiek, wspólnie z projektantami, przeanalizujemy tę sprawę.
Kiedy i w jakiej formie będzie można się dowiedzieć o analizie wykupywania gruntów? Macie Państwo jakiś terminarz?
Aktualnie będziemy analizowali i możliwie minimalizowani wykupy, a jeśli będą one niezbędne to po zakończeniu koncepcji poprosimy Wydział Mienia i Geodezji o kontakt z osobami, które są właścicielami nieruchomości przeznaczoncych do wykupów i poinformowanie, jaki dokładnie metraż działek jest planowany do wykupu a następnie podjęcie rozmów na temat samej procedury wykupu.
Czy jest już znany termin startu prac budowlanych ulicy
Przyłubskiej?
Jeśli uda się sprawnie przeprowadzić proces w trybie projektuj i buduj to mamy zdecydowanie łatwiejszą procedurę uzyskiwania decyzji administracyjnej i prace powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku. Jeśli jednak będzie trzeba skorzystać z innej procedury i uzyskać decyzję ZRID oznaczałoby to, ze prace rozpoczęłyby się na wiosnę przyszłego roku.
W sprawie dotyczącej zatok postojowych na ul Krynickiej jako mieszkańcy proponujemy wykonanie zatok postojowych wybrukowanych jak na ulicy Sanatoryjnej (wyznaczone miejsca). Utwardzenie geokratą wraz z obsiewem spowoduje trudności z utrzymaniem zieleni na poboczach.
Są pewne plusy i minusy każdego rozwiązania. Bez wątpienia plusem jest ilość miejsc parkingowych, ponieważ zgodnie z rozporządzeniem długość miejsca parkingowego równoległego to 6 metrów, więc miejsc w takim wypadku byłoby zdecydowanie mniej. Kwestia utrzymania zieleni będzie znajdować się w gestii miasta, więc mieszkańcy ulicy nie będą musieli się o to martwić.