Budowa drogi rowerowej i chodnika wzdłuż Trasy Uniwersyteckiej nad Brdą
Zaprojektowany w latach 2008-10 most Uniwersytecki nie posiada chodników i drogi rowerowej. Utrudnia to komunikację na ważnej osi łączącej północne i południowe osiedla Bydgoszczy. Dlatego w poprzednich latach, na zlecenie ZDMiKP, powstała koncepcja nowej kładki pieszo-rowerowej zlokalizowanej obok mostu drogowego. W ocenie ekspertów najbardziej zasadne byłoby wybudowanie nowej konstrukcji po zachodniej stronie istniejącego mostu. Oprócz funkcji komunikacyjnej pełniłaby też rolę punktu widokowego na Stare Miasto. Spięła by istniejące ścieżki rowerowe zbudowane wzdłuż Trasy Uniwersyteckiej, ul. Ogińskiego oraz planowaną drogę rowerową wzdłuż bulwaru nad Brdą. Szacowany koszt nowej konstrukcji to kilkanaście mln zł. Teraz piesi mogą korzystać z kładki Esperanto, na wysokości Torbydu, oddalonej o 400 metrów. Konstrukcja wybudowana w 1979 roku jest nieprzystosowana do osób z niepełnosprawnościami i rowerzystów. Most Bernardyński oddalony jest natomiast o ponad 700 metrów.