Rewitalizacja nabrzeży Brdy
To jeden z elementów zwracania się Bydgoszczy ku wodzie. W ostatnich latach przebudowane zostały nabrzeża Wyspy Młyńskiej oraz na odcinku od mostów kolejowych do mostu Staromiejskiego im. J. Sulimy-Kamińskiego. Fragmenty nabrzeża zrewitalizowano na wysokości Rybiego Rynku, Dworca PKS, a także przy kładce Esperanto. Trwają też przygotowania do przetargu na prace budowlane dla odcinka od mostu Bernardyńskiego do ul. Uroczej.
Miasto dysponuje również wstępną dokumentacją niezbędną do przebudowy kolejnych odcinków bulwarów. Powstały koncepcje niezbędne do zlecenia prac na prawym brzegu rzeki, między ul. Uroczą i dworcem PKS oraz od dworca PKS do mostu Pomorskiego. Dodatkowo, możliwe jest wytyczenie spacerowego bulwaru na Okolu - wzdłuż lewego brzegu Brdy, od mostów kolejowych do kampusu Wyższej Szkoły Gospodarki.
Przygotowane wcześniej dokumentacje zakładają kompleksową przebudowę nabrzeży: umocnienie, zabezpieczenie, oświetlenie, monitoring, elementy małej architektury i nasadzenia. Tam, gdzie to możliwe, planowane jest rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego. Docelowo zależy nam na zagospodarowaniu terenu po obu brzegach Brdy oraz na dalszych odcinkach, w stronę Brdyujścia.
Ze względu na zakres prac oraz ich specyfikę rewitalizacja bulwarów należy do najdroższych inwestycji. Koszt przebudowy 1 km nabrzeża szacowany jest na kilkanaście mln zł. W opisie przedstawiamy jakie odcinki będą gotowe do realizacji w pierwszej kolejności, ale docelowo na rewitalizację nabrzeży należy patrzeć w szerszej perspektywie, aż do granic miasta, stąd w konsultacjach nie poddaje się pod głosowanie konkretnego odcinka.