Zwiększenie wydatków na budowę infrastruktury rowerowej
Co roku w Bydgoszczy przybywa kilka kilometrów dróg rowerowych. W ramach prowadzonych aktualnie inwestycji oraz ogłoszonych przetargów powstaje infrastruktura o długości ok. 9 km. Dodatkowe inwestycje będą prowadzone również w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski. W ocenie Zespołu ds. Polityki Rowerowej nadal priorytetem jest poprawa spójności sieci dróg rowerowych w Bydgoszczy. Przygotowane zostały wstępne plany lub koncepcje nowych tras. Wśród nich są m.in. drogi rowerowe :
wzdłuż ciągu ulic Krasińskiego – Markwarta – Sieńki- Moniuszki – Skłodowskiej – Łęczycka,
wzdłuż ul. Fordońskiej (od Kaplicznej do Magazynowej) wraz z budową kładki nad linią kolejową przy Sochaczewskiej,
wzdłuż ul. Wojska Polskiego (Baczyńskiego – Szarych Szeregów),
wzdłuż ul. J. Sułkowskiego (Kamienna – Modrzewiowa),
wzdłuż ul. Glinki (Dąbrowa – BPPT),
wzdłuż ciągu ulic ul. Kielecka-Chemiczna,
wzdłuż ciągu ulic Sudecka i Wyzwolenia,
wzdłuż ul. Powstańców Warszawy,
wzdłuż północnej części ul. Kolbego.
Wszystkie nowe trasy będą projektowane i realizowane w oparciu o nowoczesne standardy wypracowane ze środowiskiem rowerzystów. Oznaczają one m.in. bitumiczne nawierzchnie oraz tam gdzie to możliwe rozdzielenie ruchu rowerowego i pieszego. Szacowany koszt realizacji tych zadań to ok. 40 mln złotych. Realizacja jest uzależniona od zwiększenia puli wydatków na budowę infrastruktury rowerowej (zakładającej coroczny wzrost wydatków w stosunku do zaplanowanej rocznej kwoty w wieloletniej prognozie finansowej na drogi rowerowe budowane w ramach trwających inwestycji). Miasto nie zamierza zmniejszać wydatków na budowę dróg rowerowych, a planuje zwiększyć w przypadku określenia wysokiego poziomu priorytetu w konsultacjach.